W związku z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, które ma zastosowanie od 25 maja 2018 r., informuje się o przetwarzaniu danych oraz prawach związanych z przetwarzaniem tych danych.

ADMINISTRATOR DANYCH

Administratorem danych osobowych Pacjenta jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Medicus” sp. z o.o. w Nakle nad Notecią przy os. B. Chrobrego 15, nr telefonu 52 385 24 73

INSPEKTOR DANYCH OSOBOWYCH

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Sylwia Cichy
e-mail: iod.medicusnaklo@poczta.onet.pl , adres korespondencyjny: Inspektor Ochrony Danych, NZOZ „Medicus” sp. z o.o., os. B. Chrobrego 15, 89-100 Nakło nad Notecią.
Z inspektorem można się kontaktować w każdej kwestii dotyczącej przetwarzania danych.

PODSTAWA I CEL PRZETWARZANIA

Dane osobowe Pacjenta przetwarzane będą:

1. w celu udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz w celu innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, w związku z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.

2. na podstawie zgody, wyłącznie w celu i zakresie wskazanym w treści udzielonej zgody na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.

INFORMACJA O WYMOGU PODANIA DANYCH

Podanie danych w celu określonym w ust. 1. jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa. Niepodanie danych może skutkować brakiem możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych, co w konsekwencji może prowadzić do nieudzielenia świadczenia zdrowotnego.
Podanie danych uzyskanych na podstawie zgody jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może skutkować brakiem możliwości realizacji celu, na który wyrażono zgodę.

UDOSTĘPNIENIE DANYCH

Dane mogą być udostępniane podmiotom lub organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, a także na podstawie umów powierzenia, w szczególności:

a.  osobom upoważnionym przez pacjenta do uzyskiwania dokumentacji medycznej lub do informacji o jego stanie zdrowia,

b.  Narodowemu Funduszowi Zdrowia,

c.  innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dane te są niezbędne do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,

d.  Powiatowym Inspektoratom Sanitarnym oraz Wojewódzkim Stacjom Sanitarno - Epidemiologicznym,

e.  dostawcom systemów informatycznych i usług IT,

f.  innym podmiotom i organom upoważnionym na mocy art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta lub na podstawie innych przepisów.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Okres przechowywania danych wynika z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i wynosi 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

1. dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca        roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon.

2. dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.

3. zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie.

4. skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:

5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,

2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie - w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie.

5. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH

Posiada Pani/Pan prawo, na zasadach określonych w RODO, do:

a. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych,

b. żądania ich sprostowania,

c. żądania ich usunięcia, chyba, że obowiązujące przepisy prawa nakazują przechowywanie danych,

d. żądania ograniczenia ich przetwarzania,

e. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

f. przenoszenia danych,

g. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z wyłączeniem sytuacji kiedy potrzeba dalszego przetwarzania danych wynika z obowiązków określonych przez przepisy prawa,

h. wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan za uzasadnione, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych.

Jednocześnie informujemy, że korzystanie z części praw może być ograniczone ze względu na powszechnie obowiązujące przepisy prawa, do których stosowania jest zobowiązany Administrator.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI ORAZ PROFILOWANIE

Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

 

Poniżej w plikach do pobrania klauzule informacyjne

-   dla kandydatów do pracy,

-   dla oferentów,

-   dla praktykantów, stażystów i wolontariuszy,

-   dla osób kierujących korespondendencję,

-   dotycząca sygnalistów,

-   dotycząca osób powiązanych z sygnalistą